مقالات

انواع نیمکت مدرسه

در بعضی از مدرسه‌ها برای ایجاد یک محیط شاد و مفرح برای کودکان، از انواع نیمکت مدرسه که جنبه تفریحی نیز دارد استفاده می‌کنند. در این مدارس به دانش‌ آموان اجازه داده می‌شود به طور آزادانه در کلاس درس جابه‌جا شوند و هر محلی را که در آن احساس راحتی می‌کنند برای نشستن انتخاب کنند. در هر نقطه از کلاس از انواع نیمکت مدرسه استفاده می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از بین آنها نیمکت مورد علاقه خود را انتخاب کنند. بر اساس تحقیقات جدید استفاده از انواع نیمکت مدرسه و انعطاف در انتخاب نیمکت‌های مختلف تاثیر بسیار مثبتی در عملکرد دانش‌آموزان خواهد داشت. بر اساس این تحقیقات استفاده از صندلی‌های منعطف باعث افزایش تمرکز دانش‌آموزان و همچنین تعامل بهتر بین آنها می‌شود. شاید عجیب به نظر برسد، ولی بر اساس این تحقیقات هرچقدر که دانش‌آموزان بیشتر حرکت داشته باشند، تمرکز آنها بر روی درس‌ها بیشتر خواهد شد.

خرید نیمکت مدرسه

با توجه به کلاس درس و رده سنی دانش‌آموزان، می‌توان از انواع نیمکت مدرسه متناسب با نیازهای آن رده سنی استفاده کرد. هنگام انتخاب انواع نیمکت مدرسه باید به نکات متعددی توجه داشت. این نکات شامل ابعاد نیمکت و یا صندلی‌های مدرسه، جنس آنها و طریقه نشستن یا همان راحتی آنها می‌شود.

تمامی دانش‌آموزان در هر رده سنی، از پیش‌دبستانی و مهدکودک تا دانشگاه به انواع نیمکت و صندلی مدرسه نیاز دارند. این صندلی‌ها بسیار مقاوم هستند و با توجه به اینکه در طول سالیان، دانش‌آموزان متعددی از آنها استفاده می‌کنند، باید از جنس‌های مقاومی مانند فلز و چوب ساخته شوند. انواع نیمکت مدرسه، با توجه به محل مورد استفاده و رده سنی دانش‌آموزان وجود دارد. منظور از محل استفاده، مکان‌هایی مانند آزمایشگاه‌های مختلف در مدرسه‌ها و صندلی های معلمان است، که در این موارد از انواع دیگری از صندلی و نیمکت مدرسه استفاده می‌شود.

اهمیت راحتی انواع نیمکت مدرسه

خود را در کلاس درسی با میز و صندلی مدرسه ناراحت تصور کنید. کمردرد، بی‌حس شدن کمر، جا نشدن پاها زیر میز و بسیاری از مشکلات دیگر که همگی ما آنها را تجربه کرده‌ایم. در این شرایط یادگیری امری غیر ممکن است، چرا که تا وقتی که احساس راحتی نداشته باشیم، نمی‌توانیم تمرکز خود را بر یک امر بیرونی مانند درس معطوف کنیم.راحتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هر کلاسی رعایت شود. میزها باید به اندازه کافی جادار باشند تا هر کس و با هر سایزی بتواند به راحتی در آنها جای بگیرد. در عین حال، این میزها باید به اندازه کافی راحت باشند تا تحمل کلاس درس را برای یک ساعت و نیم الی سه ساعت، که زمان معمول یک کلاس است، ممکن کند.

انواع نمیکت مدرسه عبارتند از، نیمکت تک نفره، نیمکت دو نفره، صندلی‌های تکی دانشجویی و صندلی‌های راحتی. این صندلی‌ها از چوب و فلز و پلاستیک ساخته شده‌اند و به منظور استفاده طولانی مدت بسیار مقاوم هستند. اگر قصد خرید انواع نیمکت مدرسه در جنس های مختلف را دارید می توانید با مراجعه به سایت ایمن ترافیک کالا و با مشاهده لیست قیمت و خرید میز و نیمکت مدارس ، سفارش خود را ثبت کنید.

اهمیت و ارتفاع انواع نیمکت مدرسه

با توجه به رده سنی دانش‌آموزان از صندلی‌هایی با ارتفاع متفاوت استفاده می‌شود. ارتفاع صندلی از سطح زمین باید به شکلی باشد که دانش‌آموزان بتوانند به راحتی بر روی آن بنشینند و ارتفاع میز به نسبت صندلی باید به گونه‌ای باشد که هم دانش‌آموزان به راحتی داخل نیمکت جای بگیرند و هم بتوانند به راحتی از میز استفاده کنند. بر همین اساس جدولی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید انواع نیمکت مدرسه را بر اساس ارتفاع و رده سنی دانش‌آموزان، انتخاب کنید. به عنوان مثال برای بچه‌های رده سنی ۶ تا ۸ سال، ارتفاع مناسب صندلی ۱۶ تا ۱۸ اینچ و ارتفاع مناسب میز ۲۴ الی ۲۵ اینچ است.

میز و صندلی‌های ترکیبی

برای صرفه‌جویی در فضا و مخارج، بسیاری از مدرسه‌ها از میز و صندلی‌های ترکیبی استفاده می‌کنند. متداول‌ترین نوع این صندلی‌های ترکیبی شامل یک صندلی تکی و یک میز متصل به آن است که از سالیان پیش در تمام مدارس و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از بسیاری از جهات این صندلی‌ها مقرون به صرفه هستند.

علاوه بر قیمت مناسب، این میزها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و برای اتاق‌های کنفرانس و جلسات امتحان که نیازی به میز بزرگ نیست و کارایی این صندلی‌ها دوچندان می‌شود. با خرید انواع نیمکت مدرسه به صورت ترکیبی، دیگر نیازی به خریدن میز و صندلی به صورت جداگانه وجود ندارد و همین امر به استفاده بهینه از فضای کلاس کمک می‌کند.

جنس انواع نیمکت مدرسه

تولید کنندگان برای ساخت انواع نیمکت مدرسه از جنس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اما متداول‌ترین این مواد، چوب، فلز و پلاستیک است. برای ساخت نیمکت و صندلی مدرسه از انواع گوناگونی از فلز و چوب استفاده می‌شود. نیمکت‌های مدرسه‌های دبیرستان و راهنمایی معمولا از مواد مقاوم‌تری ساخته می‌شنود، چرا که بچه‌ها در این سنین بسیار فعال‌تر و غیرقابل کنترل‌تر از بقیه سنین هستند.

نمونه‌های بسیار زیادی از انواع نیمکت مدرسه وجود دارد که می‌توانید مناسب‌ترین آنها را با توجه به رده سنی و نوع کلاس‌های دانش‌آموزان انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بعضی از طرح‌های نوآورانه که در بعضی از مدارس استفاده می‌شود می ‌پردازیم. از این صندلی‌ها در مدرسه‌های مختلفی استفاده می‌شود که در پی تغییر در سیستم آموزشی خود و نوآوری در این زمینه هستند.

صندلی‌های بادام زمینی شکل

این صندلی‌ها به شکل بادام زمینی طراحی شده‌اند و به شکل بادی هستند. این صندلی‌ها مناسب کودکستان و پیش‌دبستانی‌ها است و به کمک آنها کودکان می‌توانند محل دلخواه را برای نشستن خود انتخاب کنند و در عین حال با بازی بر روی این صندلی‌ها انرژی خود را تخلیه کرده و حواس خود را معطوف به آموزش‌های مربی کنند.

صندلی‌های کوتاه ساحلی

این صندلی‌ها به شکل صندلی‌های متداول که در ساحل از آنها استفاده می‌شود، طراحی شده است. این صندلی‌ها در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجود و برای رده های سنی پایین‌تر بسیار مناسب هستند. میز و صندلی‌های قابل حمل این دسته به شکلی طراحی شده اند که به راحتی می‌توان آنها را جمع و به هر محلی متنقل کرد. ابعاد مختلفی از این میز و صندلی‌ها در بازار موجود است و شما می‌توانید به راحتی از آنها برای هر رده سنی از دانش‌اموزان استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا برای ارائه خدمات بهتر به مدارس ، با فروش تجهیزات مدرسه و انواع صندلی های مدرسه سعی دارد تا رضایت مشتریان را جلب نماید. خرید انواع صندلی دسته دار را در سایت ایمن ترافیک کالا مشاهده کنید.

میز و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع

همانطور که از اسم این میزهای ترکیبی پیداست، شما می‌توانید به راحتی ارتفاع میز و صندلی‌های این دسته را به راحتی به میزان دلخواه و با توجه به سن و سایز کودک خود تغییر دهید. دانش‌اموزان می‌توانند به راحتی از این میزها در حالت ایستاده و نشسته استفاده کنند. با توجه به تحقیقات جدید، استفاده از انواع نیمکت مدرسه به شکل سنتی آن امری منسوخ شده است و با توجه به رده سنی کودکان بهتر از انواع نوآورانه آنها استفاده شود. شما می‌توانید انواع نیمکت مدرسه را در ابعاد و اجناس مختلف با توجه به فضایی که در اختیار دارید تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *